- Chandigarh UT
- Creative Corner
- Dadra Nagar Haveli UT
- Daman and Diu U.T.
- Department of Administrative Reforms and Public Grievances
- Department of Biotechnology
- Department of Commerce
- Department of Consumer Affairs
- Department of Industrial Policy and Promotion (DIPP)
- Department of Posts
- Department of Science and Technology
- Department of Telecom
- Digital India
- Economic Affairs
- Ek Bharat Shreshtha Bharat
- Energy Conservation
- Expenditure Management Commission
- Food Security
- Gandhi@150
- Girl Child Education
- Government Advertisements
- Green India
- Incredible India!
- India Textiles
- Indian Railways
- Indian Space Research Organisation - ISRO
- Job Creation
- LiFE-21 Day Challenge
- Mann Ki Baat
- Manual Scavenging-Free India
- Ministry for Development of North Eastern Region
- Ministry of Agriculture and Farmers Welfare
- Ministry of Chemicals and Fertilizers
- Ministry of Civil Aviation
- Ministry of Coal
- Ministry of Corporate Affairs
- Ministry of Culture
- Ministry of Defence
- Ministry of Earth Sciences
- Ministry of Education
- Ministry of Electronics and Information Technology
- Ministry of Environment, Forest and Climate Change
- Ministry of External Affairs
- Ministry of Finance
- Ministry of Health and Family Welfare
- Ministry of Home Affairs
- Ministry of Housing and Urban Affairs
- Ministry of Information and Broadcasting
- Ministry of Jal Shakti
- Ministry of Law and Justice
- Ministry of Micro, Small and Medium Enterprises (MSME)
- Ministry of Petroleum and Natural Gas
- Ministry of Power
- Ministry of Social Justice and Empowerment
- Ministry of Statistics and Programme Implementation
- Ministry of Steel
- Ministry of Women and Child Development
- MyGov Move - Volunteer
- New Education Policy
- New India Championship
- NITI Aayog
- NRIs for India’s Growth
- Open Forum
- PM Live Events
- Revenue and GST
- Rural Development
- Saansad Adarsh Gram Yojana
- Sakriya Panchayat
- Skill Development
- Smart Cities
- Sporty India
- Swachh Bharat (Clean India)
- Tribal Development
- Watershed Management
- Youth for Nation-Building
New Knowledge, pedagogies and approaches for teaching of Science, Maths and Technology in School Education to improve learning outcomes of Students
Start Date :
Jan 22, 2015
Last Date :
Nov 01, 2015
00:00 AM IST (GMT +5.30 Hrs)
Poor science and maths education (and English) accounts for 80 per cent of total students who fail in Tenth Board Examination. The low enrolment in science stream at higher ...
प्रात्यक्षिकातून शिकणे ,भेटी देणे.,मुलाखती घेणे ,कृतीशील शिक्षण
पद्धती राबविणे .
प्राथमिक शिक्षणापासूनच विज्ञान व गणिताचे मनोरंजक खेळांचे आयोजन करणे.विविध वैज्ञानिक प्रदर्शनास भेटी आयोजित करणे वमार्गदर्शन करणे.
GSS SUDSAR (BIKANER)
खर तर मराठी शाळा ह्या शाळेतील हुशार शिक्षकांवर चालतात .हुशार होतकरू शिक्षकांना शाळेची सर्व कामे सांभाळून विषयाचे अध्यापन नियोजनाप्रमाणे करावे लागते.परंतु गणित विज्ञान सारखे विषय हे प्रात्यक्षिक विषय असून प्रत्येक विद्यार्थ्याला सरावासाठी पुरेसा वेळ मिळायला हवा. पण विषयाशी संबंधित सहित्य व वेळ पुरेसा नसल्या कारणाने गणित व विज्ञान विषयात मुळे मागे पडतात. किंवा त्या विद्यार्थांना त्यांचे दुर्दैवाने सक्षम शिक्षक मिळत नाहीत. विज्ञान , गणितातील संबोध बर्याच अंशी शिकवनार्याचे स्पष्ट नसतात
प्राथमिक शिक्षणापासूनच विज्ञान व गणिताचे मनोरंजक खेळांचे आयोजन करणे.विविध वैज्ञानिक प्रदर्शनास भेटी आयोजित करणे वमार्गदर्शन करणे.
Introduce traditional experimental labs in mathematics, Science from 1st class on words to develop observation and determination skills from primary level and also technical education should be introduced in secondary level.
Sri Chelluboyina Siva Krishna, Doddipatla, West Goadavari, Andhra Pradesh.
introduce many traditional experimental labs in mathematics, Science from 1st class on words to develop observation and determination skills from primary level to upper primary level and also technical education with all subject should be introduced in secondary and higher secondary level.
bawada
1.नवोपक्रम राबवावेत .त्यासाठी प्रोत्साहन देणे.नवोपक्रमशील विद्यार्थ्यांचा शोध घेऊन त्यांना प्रोत्साहन देणे.
2.विशेष वाहिनी संकेतस्थळ चालू करणे. मोहीम राबविणे. ज्ञानरचनावादाचा वापर कारणे नवीन तंत्र वापरणे.
3. प्रात्यक्षिकातून शिकणे ,भेटी देणे.,मुलाखती घेणे ,कृतीशील शिक्षण
पद्धती राबविणे .
bhatnimagaon
4.पालक सहभाग वाढविणे.बालशास्राचा समावेश कारणे.
खर तर मराठी शाळा ह्या शाळेतील हुशार शिक्षकांवर चालतात .हुशार होतकरू शिक्षकांना शाळेची सर्व कामे सांभाळून विषयाचे अध्यापन नियोजनाप्रमाणे करावे लागते.परंतु गणित विज्ञान सारखे विषय हे प्रात्यक्षिक विषय असून प्रत्येक विद्यार्थ्याला सरावासाठी पुरेसा वेळ मिळायला हवा. पण विषयाशी संबंधित सहित्य व वेळ पुरेसा नसल्या कारणाने गणित व विविषयात मुळे मागे पडतात. किंवा त्या विद्यार्थांना त्यांचे दुर्दैवाने सक्षम शिक्षक मिळत नाहीत. विज्ञान , गणितातील संबोध बर्याच अंशी शिकवनार्याचे स्पष्ट नसतात
galandwadi
introduce many traditional experimental labs in mathematics, Science from 1st class on words to develop observation and determination skills from primary level to upper primary level and also technical education with all subject should be introduced in secondary and higher secondary level.